Sainpa luettua tuossa juuri uusimman Harry Potterin (kiitos lainasta, Houkka!) ja täytyy sanoa, että kyllähän se ihan mahtava oli. En paljasta mitään yksityiskohtia, jos joku ei ole kirjaa vielä lukenut ja sen aikoo tehdä. (ei tarvitse kiittää... :D)

Harry Pottereita on ilmestynyt seitsemän kirjaa ja olen lukenut kaikki, paitsi Liekehtivän pikarin. Joo, kamalaa se on, mutta sattumalta kirjaa ei silloin kirjastosta löytynyt ja mulla oli kamala hinku Tylypahkaan, niin hyppäsin suoraan Feeniksen kiltaan. Omasta mielestäni neljä ensimmäistä kirjaa ovat tavallaan melko itsenäisiä, mutta kolme viimeistä punoutuvat tavallaan yhteen, ja Kuoleman varjelukset lopettaa tämän ihastuttavan sarjan.

Kun olen kirjat lukenut, minun täytyy sanoa, että J.K. Rowling on todella hyvä kirjoittaja. No, juoni oli tietenkin jokseenkin arvattavissa, mutta yllätyksiltä ei voi välttyä viimeisessäkään osassa. On todella ihailtavaa, että Rowling on osannut luoda niin toden tuntuisen maailman ja henkilöt. Ja mikä juoni! Minä en voi muuta kuin huutaa olevani tosi ällistynyt. Toivon, että minusta tulisi joskus yhtä hyvä kirjoittaja, ja ennen kaikkia olisi sitä malttia. Siinä ammatissahan on vain mielikuvitus rajana.

Kuka on lukenut sarjan/ uusimman kirjan, kertokaa ihmeessä mitä mieltä olette. (ja miksi en hirveästi negatiivisia kommentteja sarjasta odota, en tiedä...) Onhan totta, että kirjat ovat hirmu pitkiä, joten malttamaton lukija ei välttämättä jaksa keksittyä. Potterin maailmaan voi tietenkin tutustua myös elokuvien kautta, mutta tietenkään ne eivät vedä vertojaan kirjoille, ei sitten millään :)

*****