Tulin ajatelleeksi, että tänäpäivänä tuntuvat ihmisten ilonaiheet olevan melko vähissä. Asioista ei osata iloita, joitakin asioita ei edes huomata. Päivät tuntuvat pitkiltä ja uuvuttavilta, samaa vanhaa päivästä toiseen. Niin no, mitenkäs olisi tuo silmätarkastus?

Ei voi olettaa, että tapahtuu jotakin hyvää ja kivaa, jos asenne on huono. Älä ajattele, että tästä päivästä tulee taas ihan kamala. Minä suoraan sanoen ihmettelen, miten sellainen ihminen jaksaa nousta päivästä toiseen sängystä ylös. Aamupala on aina sama, yhtä kuiva. Koulumatka menee aina samalla tavalla, koulu- tai työpäivä menee taas samaa kaavaa pitkin. Ja kun tullaan kotiin, telkkari tai tietokone päälle ja siinä möllötetään sitten loppuilta. Sinä joka tunnistat tästä itsesi, herätys!

Itselläni on tapana herätessäni ajatella, että hei, uusi päivä ja vaikka mitä hauskaa voi tapahtua! Näin saan itseni sängystä ylös, vaikka mieli tekisi jäädä joskus koisimaan. Välillä oikein odotan, että saan ihanan maistuvan aamupalani (joo, tiedän, tämä kuulostaa järjettömältä). Välillä yritän ehtiä ajoissa kouluun, välillä myöhästyn tahallani, se on hauskaa vaihtelua. Mikä minut sitten saa kouluun joka päivä? Koska ajattelen, että jos en mene, tapahtuu jotain tosi hauskaa, mistä jään paitsi. Koulupäivät osaavat olla tiedättekö uskomattoman hauskoja. Välillä oikein odotan iltaan, että suosikki tv-ohjelmani alkaisi. Pyöriikö elämäni siis vähän turhan pienellä vaihteella? Ei, minä vaan osaan nauttia siitä, mitä minulla on ja mitä voin tehdä, enkä useinkaan murehdi sitä, mitä minulla ei ole tai mitä en osaa.

Yritän tässä nyt siis vihjailla, että ihmiset, avatkaa silmänne. Ei kannata kuluttaa enegriaa murehtimiseen ja olla niin masentunut muka. Pitää osata nauttia niistä pienistä jutuista, joita meille annetaan. Koskaan ei voi tietää, milloin nekin otetaan meiltä pois. Minun päiväni voi pelastaa vaikka jonkun ihmisen hymy, enkä tarkoita nyt ketään tiettyä siis. Vaan suorastaan iloitsen siitä, että saan jonkun nauramaan, tai joku saa minut nauramaan. Kukaan ei ehkä kuvittele, että tuollainen asia pelastaisi jonkun paatoksen puolelle menneen päivän. Mutta minä ajattelen niin. Se on salaisuuteni. Juuri sen takia mä olen näin ihana. :P