Millainen ihminen on täydellinen? Tätä on tullut mietittyä sitten usein, itsekin, mutta niin monessa muussakin asiayhteydessä. No, minäpä kerron. Täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan! Se on vaan totuus. Ainakin niistä puuttuu kaikki viat, hah hah.

Mutta asiaan. Sitä miettii hyvin usein, että "vitsi mä olen kamala, ihan hirveän näköinen ja en osaa mitään" yms. No, kukaan ei ole yksin sen asian kanssa, sen voin luvata. Aina haluaisi olla vähän niin kuin joku muu. "Olisipa tuollaiset hiukset, olisinpa yhtä nätti, olisinpa yhtä hyvä tuossa ja tuossa asiassa!" Ajatellaanpa käänteisesti. Kuvittele, että joku ajattelee sinusta samalla tavalla. Joku vaikka toivoisi, että hänellä olisi yhtä hyvä huumorintaju kuin sinulla. Uskoisitko? Niin, en minäkään. On se kumma, kun on niin vaikea nähdä itseään kadehditun asemassa. Mutta voin kyllä melkein sata prosenttisesti sanoa, että on olemassa ihmisiä, jotka haluaisivat edes tietyn ominaisuuden sinusta itselleen. Älä väitä vastaan.

Me olemme kaikki ihan omia persooniamme, ja niin sen kuuluukin olla. Toisia ei pidä matkia liikaa. Ei saa kadottaa sitä omaa juttuaan. Jos on iso, eihän sille voi mitään. Sen kanssa pitää osata oppia elämään ja löytää siitä ne positiiviset puolet. Tai jos on "ruma", pitää vain ajatella, että kaikki ovat omalla tavalla kauniita. Ei se ole helppoa ei, mutta itsesääli ei ole koskaan hyvästä. Äläkä anna toistenkaan sääliä sinua. Sinä olet se mikä olet ja ole siitä ylpeä.

On päiviä, jolloin peilistä katsoo ruma ja tyhmä ihminen takaisin, mutta on myös päiviä, jolloin peilistä katsoo oikeastaan ihan näpsäkän näköinen ja hauska tyyppi. Älä anna sille rumalle ja lihavalle tyypille liikaa valtaa. Jätä se peiliin. Laita jotkut vaatteet, joista todella pidät, päällesi ja ajattele: Olen kaunis. Olen täydellinen. Olen yksilö.

Niin, ehkei kaunis tai täydellinen itselleen, mutta jollekin olet. Ja haluan uskoa, että minäkin olen. :)